Mixed Wielding Lines, Arcs and Circles

Menu: Top > wielding > Entity

What

Draws a continuos weld placed on the perimeter of the selected entity. The selectables entities are line, arc and circle; the command Top_SlEntita automatically executes the wielding connections between the entities

Why

Draws quickly a continuos weld on the perimeter of entities composed by lines, circles and arcs.

How

Inizialmente si seleziona la prima entità del perimetro e si definisce il punto di partenza della saldatura. Una particolare attenzione bisogna porla nel caso in cui la prima entità del perimetro sia un arco o un cerchio; in questo caso il punto in cui si seleziona l'entità determina il percorso che la saldatura deve effettuare, bisogna quindi interporre il punto di selezione sull'entità tra il punto di inizio della saldatura e la prima intersezione del perimetro.

Select the first entity of the perimeter and define the starting point of the weld. Be careful in case the first entity of the perimeter is an arc or a circle; in this case the point where the entity is selected will determine the path of the weld, it's necessary to place the entity selection point between the starting point of the weld and the first intersection of the perimeter.

Dopo aver inserito il punto di partenza viene chiesto di indicare la posizione della saldatura (sopra, sotto oppure sulla mezzeria dell'entità selezionata); quindi si procede selezionando in successione le entità che compongono il perimetro di saldatura desiderato (l'entità selezionata viene evidenziata).

Select the starting point, then specify the weld position(above, underneath or one the centre of the selected entity); so proceed selecting in sequence the entities that compose the wielding perimeter(the selected entity  is highlighted).

E' importante sottolineare che per le entità successive , nel caso fossero presenti cerchi o archi, il punto di selezione dell'entità deve avvenire vicino all'intersezione con l'entità che le precede; per esempio, se la prima entità selezionata è una linea e la seconda entità da selezionare è un cerchio, il punto di selezione del cerchio deve avvenire vicino al punto d'intersezione tra la linea e il cerchio.

it's important to underline that for the following entities, in case there would be circles or arcs, the selection point of the entity has to occur near the intersection with the entity that precede it; for example, if the first selected entity is a line and the second entity to select is a circle, the selection point of the circle has to occur near the intersection point between the line and the circle.


Example 56. Mixed Wielding Lines, Arcs and Circles

Command: Top_SlEntita <ENTER>

Select starting entity: (point A)

Insert the starting weld point: (snap end_pt)

Weld position [Inner, Outer, <Centre>]: (above)

Select the next entity(ENTER to stop): (point B)

Select the next entity (ENTER to stop): (point C)

Select the next entity (ENTER to stop): (point D)

Select the next entity (ENTER to stop): <ENTER>

Insert the ending weld point: (snap end_pt)